
Tratatul de management educational pentru invatamantul primar si prescolar propune o resemnificare si o valorizare pedagogica moderna a conceptului de management educational, precum si abordari personalizate pentru invatamantul primar si prescolar. El valorizeaza o viziune interactionista, intrucat reuneste – in abordare sistemica moderna – componentele epistemice ale managementului educational, oferind o perspectiva sincronica functionala asupra actualului context managerial, la toate nivelurile. Capitolele tratatului construiesc o retea epistemica a componentelor managementului educational si propun analize, ilustrari si abordari practice aprofundate, pentru fiecare componenta in parte.
NE JUCAM SI CORECTAM VORBIREA! GHID PENTRU DEZVOLTAREA SI CORECTAREA VORBIRII PENTRU CADRE DIDACTICE, PARINTI SI COPII PRESCOLARI – CAIETUL COPILULUI

NE JUCAM SI CORECTAM VORBIREA! GHID PENTRU DEZVOLTAREA SI CORECTAREA VORBIRII PENTRU CADRE DIDACTICE, PARINTI SI COPII PRESCOLARI – CAIETUL COPILULUI
Prin structura si continut, lucrarea de fata are o adresabilitate larga, fiind in egala masura un sprijin pentru cadre didactice, logopezi, parinti si copii, in construirea si consolidarea unei comunicari corecte si adecvate varstei.
Materialul este construit pornind de la principii pedagogice si specific logopedice si are ca punct de reper programa pentru invatamantul prescolar in vigoare, care descrie competentele de comunicare specifice educatiei timpurii.
Caietul cuprinde informatii utile pentru identificarea tulburarilor de vorbire si comunicare, exercitii si jocuri de corectare a vorbirii si stimulare a comunicarii, usor de folosit in gradinita, in cabinetele logopedice sau acasa, precum si fise individuale de lucru pentru copii, create pe obiective clare, caracteristice nevoii de stimulare si corectare a vorbirii. Specificul ludic al exercitiilor ce pot fi integrate in activitatile din grupa sau din cabinetul logopedic si continutul ilustrativ bogat adauga un caracter atractiv la cel riguros stiintific.
Prin structura si continut, lucrarea de fata are o adresabilitate larga, fiind in egala masura un sprijin pentru cadre didactice, logopezi, parinti si copii, in construirea si consolidarea unei comunicari corecte si adecvate varstei.
Materialul este construit pornind de la principii pedagogice si specific logopedice si are ca punct de reper programa pentru invatamantul prescolar in vigoare, care descrie competentele de comunicare specifice educatiei timpurii.
Caietul cuprinde informatii utile pentru identificarea tulburarilor de vorbire si comunicare, exercitii si jocuri de corectare a vorbirii si stimulare a comunicarii, usor de folosit in gradinita, in cabinetele logopedice sau acasa, precum si fise individuale de lucru pentru copii, create pe obiective clare, caracteristice nevoii de stimulare si corectare a vorbirii. Specificul ludic al exercitiilor ce pot fi integrate in activitatile din grupa sau din cabinetul logopedic si continutul ilustrativ bogat adauga un caracter atractiv la cel riguros stiintific.

Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori, chiar disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.). Autorii si-au propus, asadar, sa vina in sprijinul practicienilor prin reglarea incarcaturii informationale a discursului pedagogic-educational, recurgand sistematic la clarificarea conceptelor si a definitiilor, si prin inventarierea unor modalitati si strategii coerente de ameliorare a practicii instructiv-educative. Astfel, Tratatul se constituie intr-un instrument de lucru complet si competent, care nu trebuie sa lipseasca din biblioteca celor interesati de formarea continua.

Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist reuneste o serie de reflectii, demersuri si consideratii subordonate unei paradigme epistemologice de natura socioconstructivista si interactiva a constructiei cunostintelor pedagogice, paradigma configurata de trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti - ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.
In construirea lucrarii s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale si a didacticii disciplinelor pedagogice in sistemul stiintelor educatiei, continuandu- se cu o prezentare de ansamblu a curriculum-ului disciplinelor pedagogice si a componentelor acestuia si cu o investigatie practica realizata in randul elevilor si cadrelor didactice.
Operationalizand atent conceptul de curriculum, autoarea propune - pentru cele mai relevante componente ale acestuia - consideratii teoretice, interpretari personale, argumente, reflectii, metode, tehnici, instrumente, aplicatii, exercitii si solutii didactice pertinente. Acestea sunt valorificabile, deopotriva, in procesul de predare-invatare-evaluare formativa la disciplinele pedagogice si ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogatiile actuale ale didacticii generale.
In construirea lucrarii s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale si a didacticii disciplinelor pedagogice in sistemul stiintelor educatiei, continuandu- se cu o prezentare de ansamblu a curriculum-ului disciplinelor pedagogice si a componentelor acestuia si cu o investigatie practica realizata in randul elevilor si cadrelor didactice.
Operationalizand atent conceptul de curriculum, autoarea propune - pentru cele mai relevante componente ale acestuia - consideratii teoretice, interpretari personale, argumente, reflectii, metode, tehnici, instrumente, aplicatii, exercitii si solutii didactice pertinente. Acestea sunt valorificabile, deopotriva, in procesul de predare-invatare-evaluare formativa la disciplinele pedagogice si ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogatiile actuale ale didacticii generale.