Skip to main content
fatatt
btn acasa
contact
ajutor
creeaza cont | conectare
  • Despre noi
  • Regulamentul concursului
    • Concursul pentru anteprescolari si prescolari
    • Concursul pentru cadre didactice
  • Etapele concursului TIMTIM-TIMY (copii)
  • Inscriere TIMTIM-TIMY (copii)
  • Cadru legal
  • Parteneriat
  • Teste de initiere
  • Subiecte de concurs
  • Rezultate concurs copii
  • Premii
  • Informatii utile
  • Vedeta saptamanii
  • Lumea lui Timtim-Timy
  • Curriculum pentru anteprescolari
  • Curriculum pt educatia timpurie/domenii experentiale
  • Informatii MEN (Educatie timpurie)
  • Legea educatiei nationale
  • Suporturi Metodice
    • Fise psihopedagogice pentru monitorizarea evolutiei copilului
      • 3-5 ani
      • 5-7 ani
  • Jocuri si softuri didactice
  • Revista Invatamantului Preuniversitar - Sectiunea Invatamant Prescolar
  • Biblioteca pentru parinti
  • Argument
  • Grupa mica
  • Grupa mijlocie
  • Grupa mare
  • Politici educationale si managementul institutiilor anteprescolare si prescolare
  • Metodica activitatilor didactice si formarea personalului didactic din invatamantul anteprescolar si prescolar
  • Diverse
NOTIFICARE DE CONFORMITATE

Copiii sunt educati cu bataia in 6 din 10 familii, in Romania. Care sunt consecintele violentei asupra copiilor - Studiu

Bataia este solutia aplicata copiilor, in scop educativ, de 63% dintre familiile din Romania. Concluzia apartine unui studiu sociologic realizat la nivel national de Organizatia Salvati Copiii, care a lansat astazi o noua campanie pentru combaterea violentei impotriva copiilor. Organizatia avertizeaza ca cei mici, victime ale violentei, vor deveni ei insisi agresori, ca sunt predispusi la anxietate sau depresie.

Salvati Copiii Romania a lansat miercuri, 7 octombrie 2015, o noua campanie pentru combaterea violentei asupra copiilor. Organizatia atrage atentia ca orice comportament de violenta impotriva unui copil "nu doar il raneste, fizic sau emotional, dar ii ofera un model de actiune pe care copilul de astazi, viitor adolescent, tanar, adult, il va duce mai departe, in relatie cu cei din jur".

Cauzele pentru care atat de multi parinti isi bat copiii: nivelul scazut de educatie parentala, lipsa de informatii privind protectia si metodele alternative de crestere si educare a copiilor, dar si o cultura nationala a educarii copilului in care pedeapsa si critica sunt la loc de frunte, informeaza Salvati Copiii.

Consecintele violentei asupra copilului sunt:

• anxietate

• depresie

• comportamente agresive

• tulburari de atasament

• regresie in comportament si dezvoltare

• delincventa

• abandon scolar

• abuz de substante


Organizatia precizeaza ca in perioada 2009-2015 (iunie) a oferit programe si servicii de evaluare si terapie psihologica pentru 13.126 de copii care provin din medii defavorizate, in care violenta domestica este o constanta. O analiza statistica a cestui grup tinta a aratat urmatoarele:

• 62% dintre copii prezentau comportamente agresive si dificultati de gestionare ale emotiei de furie, acestea fiind de altfel si principalele motive pentru care au fost referiti catre consiliere psihologica de catre personalul scolii / gradinitiei in care sunt inmatriculati

• 18% dintre copiii cu istoric de abuz in familie prezentau o puternica dependenta fata de parinte, conformare oarba la regulile familiei, dezvoltare minimala a responsabilitatii si autonomiei personale;

• 47% dintre copii au dezvoltat comportamentul de minciuna ca mecanism de a face fata situatiilor problematice de interactiune cu parintii, devenind adevarati "strategi" in abordarea comportamentelor cu risc de a provoca o reactie de pedeapsa din partea parintelui;

• 83% dintre copiii aflati in supervizarea echipelor multidisciplinare raporteaza in relatia de interactiune cu parintii emotii de frica, revolta, resentiment, in situatii care implica comportamente problematice si/ sau greseli facute de copii;

In ceea ce ii priveste pe parintii acestor copiii, 9.647 in evidentele Salvati Copiii:

• 65% dintre ei, confruntati cu dificultati comportamentale ale copilului (manifestate atat acasa, cat si la scoala), solicita masuri severe de disciplinare, de tip "reteta", care sa genereze rezultate imediate si stabile in timp;

• doar 23% dintre parinti, admit, in prima etapa a evaluarii initiale, ca dificultatile copiilor ar putea fi generate de felul in care sunt disciplinati acasa;

• 58% dintre parinti asociaza atitudinile parentale calde, suportive, de toleranta si atentie la nevoile copilului, cu rasfatul sau pierderea autoritatii parentale; aceiasi parinti afirma ca, desi nu se simt bine certand sau lovind copilul, "la nevoie" au mai multa incredere in aceste "masuri educationale";


Din campania lansata miercuri fac parte difuzarea unui spot TV si organizarea in perioada imediat urmatoare a 8 conferinte de educatie parentala la care sunt asteptati 3.000 de parinti, care vor afla cum isi pot educa copiii. Organizatia precizeaza ca in cadrul campaniei va fi realizat primul studiu national cu privire la incidenta comportamentelor de bullying intre copiii de varsta scolara, precum si o cercetare cu privire la mecanismele de identificare, raportare, referire si abordare a situatiilor de abuz si discriminare in randul copiilor de varsta prescolara.

Salvati Copiii anunta, de asemenea, ca ofera servicii gratuite de consiliere directa pentru copii si parinti, in cadrul unei retele de sase centre de consiliere deschise in Bucuresti, Iasi, Timisoara, Targu Mures si Suceava. "Parintii si copiii care au nevoie de consiliere se pot programa pentru sedinte gratuite si confidentiale de terapie", precizeaza organizatia. Detalii despre consilierea gratuita, pe www.parintibuni.ro.


(SURSA HotNews.ro)

JOI, 8 octombrie 2015,

ORA 08:20

Testari IQ la nivel international pentru selectia copiilor supradotati

Programul de testari IQ face parte din cel mai amplu proiect realizat in Romania, dar si la nivel international, de sustinere a copiilor cu abilitati inalte, si a fost lansat in tara noastra in 2010. In acelasi an, 835 de copii din Romania au fost testati in cadrul Proiectului Pilot de Testare a Inteligentei copiilor la nivel international, iar 40% dintre acestia (338 de copii) au fost identificati cu intelect superior.


Copiii selectati pot urma studiile la Scoala de Excelenta - singurul program academic din Romania pentru copiii supradotati sau la scoala Leonardo Gifted Education - scoala britanica internationala de nivel primar cu program normal, dedicata in exclusivitate copiilor supradotati.


Pana acum, 63% din participantii la testarea internationala au obtinut scoruri ce ii situeaza in primii 5-10% dintre copii de aceeasi varsta, ceea ce denota un intelect de nivel superior sau capacitati intelectuale peste medie. Procentul este cu atat mai important cu cat acesta semnalizeaza nevoia educatiei diferentiate si a unor politici educationale care sa sustinta valorificarea potentialului inalt al acestor copii, conform Recomandarii 1248/1994 a Parlamentului European si a Legii 17/2007 care prevede educatia copiilor si tinerilor cu potential inalt.


„Statistic vorbind, Romania are printre cei mai multi copii supradotati din Uniunea Europeana, iar acest program pe care l-am lansat are menirea de a-i descoperi, pentru a ii sustine cu o educatie diferentiata. Parlamentul European recomanda tarilor membre educatie diferentiata si politici educationale care sa sustinta valorificarea potentialului inalt al acestor copii. Centrul Gifted Education estimeaza ca exista peste 190.000 de copii supradotati academic cu varsta sub 15 ani in Romania - aproximativ 6% din numarul total al elevilor (sursa estimarii: NAGC – National Association for Gifted Children; procentul este aplicat la populatia de 3,211 milioane copii sub 15 ani cf. INS: Comunicat de presa nr 143 din 26.06.2012). Un numar impresionant. Care este incidenta copiilor supradotati in Romania? Estimam ca in fiecare clasa de 30 de copii se pot gasi minim 1-2 copii supradotati intelectual”, declara Monica Gheorghiu, presedintele Centrului Gifted Education.


Identificarea supradotarii din timp este la fel de esentiala ca si cu orice alta directie de exceptionalitate. Parintii sunt, de obicei, primii observatori ai comportamentului de supradotare si tot ei sunt cei care pot lua decizia testarii de unde si importanta observarii si implicarii parintilor in acest process, sunt de parere specialistii. De asemenea, copiii supradotati au risc social inalt datorita nevoilor lor speciale care nu sunt asigurate in sistemul obisnuit de educatie, mai adauga expertii. Pentru ca un copil sa se dezvolte la intregul sau potential, este nevoie de parinti activi, bine informati si pregatiti, care recunosc abilitatile copiilor lor si ii sustin in invatare si le cunosc nevoile speciale.


Testarile vor avea loc in Bucuresti, pe str. Berzei nr. 22, in urmatoarele zile:

• 25.10.2015 (duminica) – ora 14.00

• 31.10.2015 (sambata) – ora 9.00

• 22.11.2015 (duminica) – ora 14.00

• 29.11.2015 (duminica) – ora 14.00

• 24.01.2016 (duminica) – ora 14.00

• 30.01.2016 (sambata) – ora 9.00

• 6.02.2016 (sambata) – ora 9.00

• 14.02.2016 (duminica) – ora 14.00

• 13.03.2016 (duminica) – ora 14.00

• 20.03.2016 (duminica) – ora 14.00

• 23.04.2016 (sambata) – ora 9.00

• 24.04.2016 (duminica) – ora 14.00

Inscrierile pentru testare se realizeaza online pe Giftededu, unde se gasesc si informatii legate de nevoile copiilor supradotati si un prim punct de informare pentru parinti.



(SURSA Adevarul.ro)

MIERCURI, 07 Octombrie 2015

ORA 08:20

Ziua Internationala a Educatiei: Elevii si profesorii sunt liberi luni, 5 octombrie

Scolile si inspectoratele scolare vor sarbatori, in data de 5 octombrie 2015, Ziua Internationala a Educatiei, prin manifestari specifice, organizate in timpul programului de lucru, potrivit unui ordin al ministrului Educatiei. Totusi, 5 octombrie este declarata zi nelucratoare si ramane la latitudinea fiecarei scoli cum va marca aceasta sarbatoare.


De asemenea, tot zi nelucratoare pentru reprezentantii sistemului de invatamant din Romania este si Ziua Invatatorului, sarbatorita in fiecare an pe 5 iunie. La 9 octombrie 2007, deputatii au adoptat, cu 203 voturi pentru, 3 impotriva si 3 abtineri, proiectul de lege privind instituirea Zilei Invatatorului pe data de 5 iunie a fiecarui an. Aceasta data a fost stabilita prin legea nr. 289 din 29 octombrie 2007, manifestarea urmand a avea un caracter educational, national, apolitic si cultural. Ziua de 5 iunie poarta semnificatia zilei de nastere a dascalului Gheorghe Lazar, intemeietorul invatamantului modern romanesc (5 iunie 1779 - 17 septembrie 1823). Potrivit actului normativ, Ziua Invatatorului este sarbatorita in toate unitatile de invatamant de stat, particulare si confesionale din sistemul romanesc, iar Ministerul Educatiei si alte institutii abilitate ale statului acorda premii, distinctii, medalii si titluri onorifice cadrelor didactice si elevilor, pentru merite deosebite.

De asemenea, in toate unitatile de invatamant au loc manifestari menite sa puna in valoare traditia si implinirile scolii romanesti. Datele de 5 octombrie (Ziua Mondiala a Educatiei) si 5 iunie (Ziua Invatatorului) au fost introduse si marcate distinct in structura anului scolar 2013-2014, conform unei decizii luate, la 3 iunie 2013, de ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, si de cei doi lideri ai sindicatelor din invatamantul preuniversitar, Simion Hancescu (Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant) si Marius Nistor (Federatia Sindicatelor din Educatie ''Spiru Haret''). De asemenea, structura anului scolar 2014-2015 prevede ca, pe 5 octombrie (Ziua Mondiala a Educatiei) si pe 5 iunie (Ziua Invatatorului), unitatile de invatamant si inspectoratele scolare sa desfasoare manifestari specifice, conform planificarilor existente la nivelul fiecarei unitati de invatamant preuniversitar.

Si in structura anului scolar 2015-2016, Ziua Internationala a Educatiei este marcata ca zi nelucratoare.



(SURSA Adevarul.ro)

MIERCURI, 30 septembrie 2015

ORA 09:10

EXCLUSIV Cele opt vaccinuri care vor fi obligatorii pentru inscrierea copiilor la gradinita/scoala. Scolile vor fi aspru amendate daca nu vor respecta legea

In Romania vor deveni obligatorii opt vaccinuri administrate impotriva unor boli care pot produce complicatii grave la copii sau chiar moartea. Proiectul legii vaccinarii, consultat de HotNews, precizeaza si amenzile aplicate in cazul nerespectarii acestei obligativitati si cine sunt cei vizati de amenzi. Proiectul, care urmeaza sa fie pus in dezbatere publica, apare pe fondul scaderii in ultimul an cu 19% a acoperirii vaccinale in Bucuresti. Crize similare ale vaccinarii au aparut si in Ucraina, Franta, Spania sau Germania, unde au murit copii din cauza unor boli 100% prevenibile prin vaccinare.

In Romania vor deveni obligatorii opt vaccinuri administrate la copii impotriva hepatitei B, a difteriei, tetanosului, pertussis, poliomielitei, rujeolei, oreionului si rubeolei. De subliniat ca BCG, vaccinul contra formelor grave de tuberculoza, nu este inclus printre vaccinurile obligatorii.

Proiectul de lege propus de grupul de lucru alcatuit la initiativa Ministerului Sanatatii si format din specialisti in domeniu mentioneaza ca “pentru vaccinarile obligatorii, informarea parintelui este obligatorie iar consimtamantul este prezumat”. Adica parintele va trebuie sa semneze o declaratie prin care refuza sa-si vaccineze copilul, in caz contrar considerandu-se din oficiu ca este de acord cu vaccinarea.

Inscrierea copiilor in gradinite si scoli – fie de stat sau private – se va putea face doar dupa prezentarea de catre parinti a dovezii vaccinarii copilului cu vaccinurile care previn bolile mai sus precizate. Sunt exceptati doar copii “care fac dovada contraindicatiilor medicale definitive pentru anumite vaccinari”. Daca la inscrierea la gradinita/scoala parintele nu va putea prezenta dovada vaccinarii complete, atunci va trebui sa aduca de la Comisia Judeteana de Vaccinare un document in care sa fie precizate clar datele de recuperare in urmatorul an a vaccinarii cu vaccinurile care previn bolile mai sus. In aceeasi perioada, parintii vor beneficia de explicatii si consiliere din partea specialistilor in privinta vaccinarii.

Daca nici dupa un an vaccinarea nu va fi completa, gradinita/scoala nu-l mai poate inscrie pe copil, iar directorul gradinitei/scolii are obligatia prin lege de a aduce cazul in atentia comisiei judetene de vaccinare. Copilul va putea fi inscris la gradinita/scoala doar dupa ce medicul de familie va scrie pe adeverinta sintagma “antecedente vaccinale complete corespunzatoare varstei”. Vaccinarile obligatorii se efectueaza doar in unitatile medicale autorizate.

Proiectul de lege prevede explicit ca o responsabilitate a parintilor “asigurarea vaccinarilor complete corespunzatoare varstei pentru vaccinarile obligatorii in scopul asigurarii dreptului la sanatate”. Cu toate acestea, la capitolul amenzi, parintii nu sunt vizati deloc, amenzi fiind prevazute doar pentru institutiile care au responsabilitati in procesul vaccinarii.

Amenzi de la 5000 la 10.000 lei (1120 Euro – 2250 Euro) vor primi:


• gradinitele si scolile care accepta inscrierea copiilor fara adeverinta din partea medicului care sa ateste vaccinarea corespunzatoare varstei (exceptati sunt copiii cu contraindicatie medicala definitiva);

• directiile de sanatate publica care nu asigura pastrarea in conditii frigorifice adecvate ale vaccinurilor;

• medicii de familie si medicii implicati in activitatile de vaccinare dar care nu respecta prevederile legale si se afla la a treia abatere.


Amenzi de la 2500 la 5000 de lei vor primi autoritatile locale care nu identifica situatiile de neglijare medicala a copilului.

Amenzi de la 1000 la 2500 de lei vor primi scolile care incalca legea mentinand in colectivitate copiii in continuare nevaccinati la un an de la stabilirea calendarului de recuperare a vaccinarii si care nu anunta aceasta situatie comisiei judetene de vaccinare (exceptie sunt copiii cu contraindicatie medicala definitiva).

Amenzi de la 500 la 1000 de lei vor primi directiile de sanatate publica, medicii de familie si scolile care nu suspenda copiii nevaccinati in cazul aparitiei unor focare de epidemie. Constatarea si aplicarea amenzilor se face de catre directiile judetene de sanatate publica.

In proiectul de lege consultat de HotNews se prevede si “compensarea efectelor invalidante” provocate de vaccinuri, daca acestea sunt dovedite de “relatii de cauzalitate” (statistic astfel de efecte dupa vaccinare apar mai rar decat dupa autoadministrarea unor medicamente foarte frecvent folosite de populatie). Proiectul de lege precizeaza ca existenta acestei cauzalitati trebuie confirmata de o comisie stiintifica formata dintr-un microbiolog, un epidemiolog, un pediatru, un medic specialist in boli infectioase si un medic de familie, fiecare desemnat de societatiile stiintifice de specialitate. In aceasta comisie vor exista si reprezentanti ai ministerelor Sanatatii, Educatiei si al Autoritatii pentru Protectia Drepturilor Copilului.

Legea precizeaza clar ca membrii acestei comisii se supun prevederilor legate de conflictul de interese.

La nivel judetean, pe langa specialistii mai sus mentionati, din aceste comisii vor face parte si un psiholog si o asistenta medicala (sau moasa). Aceste comisii judetene vor trebui sa-i consilieze pe parintii copiilor nevaccinati si, daca e cazul, sa sesizeze Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului daca, pana la implinirea varstei de un an si jumatate, copilul nu a primit vaccinurile obligatorii mai sus mentionate. Daca acel copil nu a fost vaccinat pana la varsta de 3 ani, aceasta comisie va sesiza institutiile abilitate privind “infractiunea de rele tratamente aplicate minorului de catre parinti”.

Proiectul de lege prevede obligativitatea medicilor de familie si a medicilor din maternitati (publice si private) de a asigura vaccinarea corecta a copiilor. Daca medicii, farmacistii si asistentii medicali nu vor transmite in media si parintilor informatii “corecte si dovedite stiintific” legate de vaccinare, atunci vor fi sanctionati de catre Colegiul Medicilor, care va sanctiona si sesiza autoritatile abilitate si in cazul falsificarii documentelor medicale legate de vaccinare. Incepand de la a treia abatere, amenzile aplicate medicilor in astfel de cazuri devin consistente.

In afara vaccinurilor obligatorii mai sus mentionate, proiectul de lege prevede alte trei categorii de vaccinuri: cele pentru situatii speciale (epidemii), cele pentru grupe populationale de risc (anumiti bolnavi cronici) si vaccinuri optionale. Cu exceptia ultimei categorii, finantarea activitatii de vaccinare se face din fondurile Ministerului Sanatatii si a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. Vaccinarea persoanelor cu o profesie care-i expune la riscuri de imbolnavire este suportata financiar de angajatori.

Proiectul de lege prevede si obligativitatea Ministerului Sanatatii de a asigura resursele financiare necesare pentru procurarea vaccinurilor si transportul acestora pana la medici. Ministerul va asigura si un stoc de rezerva de vaccinuri egal cu necesarul pe un an si va lua masuri de evitare “a schimbarilor frecvente a producatorilor de vaccinuri cel putin pentru o perioada de 4 ani”.

In obligatia acestui minister va intra si informarea si comunicarea catre populatie si medici a oricaror modificari in calendarul de vaccinare cu cel putin 6 luni inainte de aplicarea lor.

Acest proiect de lege a fost elaborat in urma unei scaderi bruste a vaccinarii copiilor in Bucuresti: cu 19% mai putini copii vaccinati in 2014 fata de 2013. Fenomenul, prezent si in alte cateva judete dar nu atat de pronuntat ca in Bucuresti, se datoreaza discontinuitatilor in aprovizionarea medicilor cu vaccinuri, informarii gresite a populatiei si refuzului parintilor de a-si vaccina copiii. In ultimul an, pe fondul unor crize similare ale vaccinarii, in Ucraina, Franta, Spania sau Germania au murit copii din cauza unor boli 100% prevenibile prin vaccinare si mai multe epidemii locale au aparut in Franta, Germania si Statele Unite.

Vaccinarea in masa produce asa numitul efect de imunitate de comunitate, formandu-se o bariera in jurul comunitatii vaccinate, bariera de care virusul nu mai poate trece. Copiii nevaccinati care traiesc in interiorul unor astfel de comunitati (supranumiti "calatori pe gratis") sunt la randu-le protejati daca nu parasesc comunitatea respectiva sau nu au contact cu indivizi care au calatorit in tari unde este inca prezent virusul. Dar pentru ca acest efect sa se mentina este nevoie ca cel putin 85% din populatie sa fie vaccinata. Medicii avertizeaza ca in cazul scaderii ratei vaccinarii sub acest procent, lucrurile pot scapa de sub control, persoane precum copiii sub un an, gravidele, batranii sau persoanele cu probleme imunitare fiind expusi unor boli foarte grave.

Pe fondul teoriilor conspirationiste care circula tot mai mult, mai multe state au decis in ultimul an introducerea vaccinarii obligatorii. Curtea Constitutionala din Franta a decis ca vaccinarea obligatorie este constitutionala. In Franta, incalcarea obligatiei de vaccinare se pedepseste cu amenzi de pana la 30.000 de euro si inchisoare de pana la doi ani. In cel mai mare stat american, California, a fost aprobata o lege in vara acestui an prin care se stabileste vaccinarea drept conditie obligatorie pentru inscrierea copiilor la scoala/gradinita. Aceeasi obligativitate este deja prezenta in Italia, Belgia si mai multe tari din estul Europei. In schimb in Germania, Spania sau Anglia vaccinarea nu este obligatorie.

In Romania, Biserica Ortodoxa "sustine vaccinarile daca acestea urmaresc scopuri terapeutice": "cei implicati in campaniile anti-vaccinare (in cea mai mare parte, mireni) au facut-o in nume propriu, fara acordul Bisericii Ortodoxe Romane", a declarat pentru HotNews reprezentantul Patriarhiei Romane.

CATEVA CIFRE DESPRE EFECTELE CAMPANIILOR DE VACCINARE


• Datorita vaccinurilor in fiecare an se evita 2,5 milioane de decese la copiii sub cinci ani. Atunci cand apar, efectele adverse sunt extrem de rare, in medie de unu la un milion.

• In 1988, aproximativ 1000 de copii paralizau zilnic din cauza poliomielitei. Ultimul caz de poliomielita s-a inregistrat in Romania in 2002, in judetul Tulcea. Astazi poliomielita este considerata eradicata din regiunea europeana, dar tari precum Ucraina, Romania, Grecia si Bosnia sunt considerate de Organizatia Mondiala a Sanatatii tari de „risc mare” pentru aparitia cazurilor de poliomielita cu un virus provenit din alte tari unde aceasta boală nu a fost inca eradicata.

• Intre 2000 si 2007, numarul copiilor care au murit din cauza rujeolei a scazut de la 750.000 la 197.000. Sunt evitate si complicatiile aparitiei acestei boli care la copil produc orbire, surditate sau dizabilitati mintale.


Datorita vaccinurilor, numarul deceselor la copii cauzate de tetanos a scazut de la 790.000 de morti in 1988 la sub 100.000 in prezent. Organizatia Mondiala a Sanatatii a recomandat deja efectuarea obligatorie in Romania a vaccinarii impotriva poliomielitei, tetanosului, rujeolei, rubeolei, oreionului si pertusis.

Aici puteti gasi raspunsuri concise la mai multe mituri despre vaccinuri, iar aici despre mecanismele psihologice pe care se bazeaza refuzul parintilor de a-si vaccina copilul.

Daca doriti sa aprofundaţi subiectul, puteti citi textele publicate aici si aici de medicul Gabriel Diaconu. Sau abordarea umoristica dar excelent argumentata aici de dr. Ionut Sendroiu. Si aici puteti gasi o serie de articole care intra in mai multe detalii.


(SURSA HotNews.ro)
MARTI, 29 septembrie 2015
ORA 08:10

De ce gradinitele si scolile private platesc impozit pe profit, iar universitatile private nu? Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei: Avem intentia de a cere modificarea Codului Fiscal

Noul Cod Fiscal perpetueaza o eroare din vechiul cod, conform careia universitatile private sunt scutite de la plata impozitului pe profit, insa nu si gradinitele si scolile private. Aceasta situatie este generata de Legea Educatiei, care defineste universitatile drept "institutii", iar gradinitele si scolile "unitati", a declarat pentru HotNews.ro ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu. Ministrul a anuntat ca intentioneaza sa ceara modificarea Codului Fiscal, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 216, pentru a beneficia de scutire de impozit si gradinitele, scolile si liceele private. Sorin Cimpeanu a precizat pentru HotNews.ro ca a initiat deja discutii cu Ministerul Finantelor, "care intelege si sustine aceasta solicitare de modificare".


• Noul Cod Fiscal, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2016, prevede la articolul 15 lista persoanelor juridice scutite de impozitul pe profit


• Pe aceasta lista se afla "institutiile de invatamant particular superior", deci universitatile private, insa nu se afla si cele din preuniversitar


• Vechiul Cod Fiscal, aflat in vigoare acum, prevede la articolul 15 pe lista celor scutiti de la plata impozitului pe profit "institutiile de invatamant particular"


• In acelasi timp, Legea Educatiei statueaza la articolul 60 ca "invatamantul particular si confesional se organizeaza conform principiului nonprofit in unitati de invatamant preuniversitar", iar la articolul 114 ca "institutiile de invatamant superior pot fi de stat, particulare sau confesionale. Aceste institutii au personalitate juridica, au caracter nonprofit, sunt de interes public si sunt apolitice".


Contactat de HotNews.ro, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat ca "noul Cod Fiscal urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016 si nu introduce nicio diferenta in raport cu vechiul Cod Fiscal, acum aflat in vigoare. Si in vechiul Cod Fiscal universitatile private erau scutite de la plata impozitului, iar unitatile de invatamant preuniversitar nu erau scutite de impozit, ceea ce nu pare a fi echitabil".

Ministrul a sustinut ca desi legea educatiei spune ca si universitatile private, si scolile si gradintele private sunt nonprofit, vechiul Codul Fiscal scuteste de la impozit doar "institutiile" de invatamant particular, iar in legea educatiei sunt definite ca institutii doar universitatile (in timp ce scolile si gradinitele private sunt definite ca unitati). Noul Cod Fiscal a adaugat cuvantul "superior" acestei sintagme, care si inainte se referea tot doar la universitati, a precizat Sorin Cimpeanu.

Potrivit ministrului, in prezent gradinitele si scolile private platesc impozit, dar care "difera de la caz la caz, daca sunt ONG-uri, SRL sau Fundatii".

"Confunzia este generata de una dintre multele prevederi discutabile ale legii 1/2011 din educatie, in care universitatile sunt definite ca institutii de invatamant privat, iar scolile si gradinitele ca unitati de invatamant privat. Este o incoerenta in terminologie la nivelul legii 1, care s-a perpetuat si in Codul Fiscal, astfel ca institutiile de invatamant particular nu platesc impozit, pe cand cele de la nivel preuniversitar platesc. Ce s-a intamplat in noul Cod Fiscal? S-a adaugat cuvantul superior, ca sa fie clar pentru toata lumea ca la universitati se refera", a declarat pentru HotNews.ro ministrul Educatiei.

Sorin Cimpeanu a anuntat ca "avem intentia de a solicita modificarea Codului Fiscal, exista si spatiul de timp necesar deoarece intra in vigoare la 1 ianuarie, si imi exprim optimismul, increderea ca aceasta solicitare va fi agreata la nivelul Guvernului".

Ministrul a declarat pentru HotNews.ro ca solicitarea sa este "in sensul in care sa nu se diferentieze la scutirea de la plata impozitului institutiile de invatamant universitar de cele din preuniversitar, deci sa beneficieze de scutire de impozit si gradinitele, scolile si liceele".

"In acest sens, au fost initiate discutii cu Ministerul Finantelor, care intelege si sustine aceasta solicitare de modificare", a afirmat Sorin Cimpeanu.




(SURSA HotNews.ro)
Vineri, 25 septembrie 2015
ORA 14:35

Pages

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • next ›
  • last »

REVISTA
INVATAMANTULUI
PRESCOLAR


REVISTA
QEDU-E-PORTOFOLIU

REVISTA
COMPUTERMATH

I N F O   &   S U P O R T     
T E R M E N I  S I  C O N D I T I I     
P O L I T I C A  D E  C O N F I D E N T I A L I T A T E -- P O L I T I C A  D E  U T I L I Z A R E  A  M O D U L E L O R  C O O K I E
   Fundatia pentru Stiinte si Arte PARALELA 45    ©    2010-2019
Incepand cu 18.03.2013
3 utilizatori online